کمپ ترک اعتیاد چیست؟

کمپ ترک اعتیاد محلی موقتی برای زندگی افراد معتاد است که با مجوز های رسمی سازمان بهزیستی تشکیل می شود و هدف آن بازتوانی روانی و جسمی معتادین خواهد بود. در کمپ ترک اعتیاد برنامه و هدف اصلی درمان های روانشناسی، خودباوری، خودیاری و بازگشت به جامعه است. در کمپ ترک اعتیاد اگر از افراد متخصص و باتجربه به عنوان مربی و مشاور استفاده شود، فرایند بازپروری قطعا به بازگشت فرد به جامعه و سلامت وی می انجامد.

اهداف کمپ ترک اعتیاد

  • از اهداف کمپ ترک اعتیاد مهمترین آن ایجاد یک فضا و محیط مناسب و سرشار از آرامش و احترام برای بازتوانی و درمان معتاد است. محیطی که شخص معتاد احساس تحقیر شدگی و مجرم بودن نداشته باشد و با آن مانند یک انسان عادی و بیمار که نیاز به درمان دارد، رفتار شود.
  • دومین مورد از اهداف کمپ ترک اعتیاد قرار گرفتن شخص در محیطی است که از هر گونه مواد اعتیاد اور عاری بوده و به هیچ عنوان معتاد نتواند به این مواد دست پیدا کند.
  • محیطی مناسب برای زندگی شخص بیمار به مدت کوتاه و امکان دیدار و ملاقات با دوستان، فامیل و خانواده به جهت برخورداری از حمایت های روانی آنها
  • از دیگر اهداف کمپ ترک اعتیاد آموزش مهارت های ارتباطی و بیان مشکلات و احساسات و آشنایی با افراد مشابه و ترک کرده و کمک از آنها برای طی کردن فرایند ترک اعتیاد.

بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران چه کمپ هایی هستند؟

بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران کمپ هایی هستند که در درجه اول از کادر درمانی مجرب و حرفه ای تشکیل شده باشند و افرادی که در این کمپ به کار گمارده می شوند به کار خود علاقه داشته باشند و به معتاد به چشم بیمار نگاه کنند و نه مجرم. از جمله شرایط دیگری که یک کمپ را بهترین کمپ ترک اعتیاد خواهد کرد، داشتن پشتوانه مالی قوی و همچنین امکانات درمانی و رفاهی مطلوب است. منظور از پشتوانه مالی اسپانسرهای متعهد و مسئول که توانایی فراهم کردن امکانات لازم برای اداره مرکز را داشته باشند. هر چه امکانات مجموعه کمپ بیشتر باشد شرایط برای کمک به معتاد هم بهتر خواهد بود.

امکانات بهترین کمپ ترک اعتیاد

بهترین کمپ ترک اعتیاد باید اتاق VIP، استخر، سالن بدنسازی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، مشاورین متخصص و متعهد داشته تا بیمار بتواند در مدت زمانی که در این محل اقامت دارد هم به درمان دارویی بپردازد و هم با استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی مشکلات روحی و جسمی وی نیز کاهش یابد. داشتن سالن و امکانات ورزشی خوب و سالم کمک می کند شخص بیمار روحیه بهتری داشته و از فکر کردن به مواد و مشکلات دیگر پرهیز کند.

خدمات ویژه کمپ ترک اعتیاد به معتادان

کمپ ترک اعتیاد باید علاوه بر خدمات درمانی رایج در خصوص ترک ماده مخدر خدمات دیگری نظیر مشاوره و گفتگو با خانواده بیمار، مشاوره با محل کار شخص درگیر اعتیاد، در صورت امکان معرفی برای بدست اوردن شغل مناسب بعد از ترک، پیگیری و پشتیبانی بیمار بعد از ترک و رها نکردن آن را ارائه دهد. اینکه یک دوره کوتاهی شخص در این مراکز حضور داشته و بعد آن را رها کنند، قطعا ضریب بازگشت وی به مواد مخدر بیشتر خواهد بود اما بهترین کمپ ترک اعتیاد انهایی هستند که علاوه بر کمک به بیمار برای ترک با ایجاد حلقه های عاطفی و مشاوره ای قوی بین شخص و خانواده و محل کار باعث می شوند امکان بازگشت و گرفتار شدن مجدد فرد به حداقل برسد. در برخی از این مراکز حتی فرایند کاریابی برای شخص درمان شده هم انجام می شود تا هر چه زودتر به متن جامعه برگشته و زمینه برای مصرف مجدد وی فراهم نشود.

dthjfjgyk


تیتر اخبار روز ایران اعتیاد ,بیمار ,معتاد ,امکانات ,داشته ,درمان ,اعتیاد باید ,امکانات ورزشی ,پشتوانه مالی ,داشته باشند ,برای زندگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شعر عاشقانه عسکر منصوری دانلود کلیپ جدید علوم اجرایی مرغ باغ ملکوت شرکت سازنده پارکینگ مکانیزه طبقاتی اجناس فوق العاده درآمد میلیونی واقعی